Rabobank zocht een opvallende en grensverleggende manier om zijn identiteit te presenteren op events, festivals of ‘gewoon’ als bankwinkel. Hier waren wel enkele specifieke vereisten aan gekoppeld. Budé wist raad.
Jurgen Bruijn, Manager Particulieren en projectopvolger had een duidelijk beeld van het nieuwe concept. “We zochten een echte blikvanger die mobiel moest zijn, opvallend en voor meerdere doeleinden inzetbaar. Zo kwamen we bij de idee van een container. Want wat valt er meer op dan een unit midden op een stadsplein of woonboulevard?”
Doel was om de originele zeecontainer optisch zoveel mogelijk intact te laten. “Door het gebruik van metaal behield de buitenzijde bijna volledig de originele containerlook”, vertelt Bruijn. “De binnenzijde werd een warme ruimte in neutrale en warme kleuren met huiselijke elementen en materialen. Hierdoor ontstond een groot contrast.”
“Op basis van de gesprekken vertaalden de medewerkers van Budé onze ideeën en wensen in een uniek ontwerp. Ze dachten met ons mee om de vereisten op een zo goed mogelijke wijze te realiseren. Dit was voor ons beiden een uniek project, waardoor we intensief contact hadden tijdens de ontwerp- en realisatiefase. Het resultaat mag gezien worden! De kwaliteit die Budé leverde is erg goed. Met het afwerkingsniveau aan de buiten- en binnenkant hebben ze ons aangenaam verrast.”